Jan Houweling,
Houweling Architecten

“Wij kunnen doen waar wij goed in zijn, terwijl Support IT de ICT voor ons verzorgt”

We hebben er geen omkijken naar

Drie jaar geleden stapte Houweling over van een groter ICT-bureau naar Support IT. “Ik kende Ferry uit het netwerk en vond het prettig om met ondernemers uit de regio te werken. De hardware voor alle vijftien werkplekken is afkomstig van Support IT. Als er een nieuwe medewerker is, koopt Support IT de pc in en installeren ze meteen de benodigde software. In de jaren dat we samenwerken verdiepten zij zich in onze organisatie, zodat ze de hardware en software precies kunnen afstemmen op de betreffende functie. Ze hebben aan een half woord genoeg en weten precies wat onze tekenaars, ontwerpers of secretaresse nodig hebben.”

Vanaf afstand controleert Support IT dagelijks de ICT-systemen van Houweling. “Ze checken of het goed gaat met de back-ups, de antivirus software en de hardware. Eens per kwartaal krijgen we daar een terugkoppeling van. Ook bewaken ze de licenties voor ons, zodat we daar zelf niet op hoeven letten.”

Persoonlijk
Volgens Houweling gaat de dienstverlening van Support IT nog verder. “We krijgen advies over alle ICT-zaken, zoals hardware, software en het maken van back-ups. Onze bestanden zijn altijd op twee locaties beschikbaar, zodat we er ook bij eventuele brand of diefstal over kunnen beschikken. En er is bijvoorbeeld een overzichtelijke mappenstructuur ingericht, waarin we nog beter informatie voor bepaalde projecten kunnen opslaan en terugvinden.”

Vier keer per jaar komt Ferry persoonlijk bij Houweling langs om de werkplekken en server na te kijken. “Vragen die niet urgent zijn, verzamelen we en leggen we dan voor. Als we tussentijds bellen, weten alle collega’s meteen wie we zijn en over welke werkplek het gaat. Dat persoonlijke contact en die betrokkenheid passen goed bij de manier waarop we zelf werken. Als het nodig is, rijden ze nog dezelfde dag langs om het probleem op te lossen.”